15 Mart 2010 Pazartesi

Falco / Jeanny ve..

İlk olarak lise sondayken dinlemiştim bu şarkıyı. ‘sevdiği kız tecavüze uğrayarak öldürülmüş’ onun üzerine yazılmış denmişti. Şimdi bakınca birkaç değişik hikayesi var şarkının. Öyle ya da böyle hazin bir sonun çığlıklarını iliklerine kadar hissettiriyor insana. sözlerinin anlamını bende yeni öğrendim. Klibi de çok beğenmedim.
Şarkının kafamda oluşturduğum hikayesi ve bana hissettirdikleriyle kalmayı tercih ediyorum.
Kimse bir başkasının ismini bu kadar içten acı dolu haykırmamıştır gibi geliyor.
Ve Almanca'nın kulağa bu kadar hoş gelmesi sanırım sadece bu şarkıyla mümkün :)


Falco’nun inişli çıkışlı hayatı 96 senesinde 39 yaşındayken trafik kazasıyla sona eriyor.
Geride milyonlarca satmış albümleri hit olmuş şarkıları iki eski karısı ve sonradan kendinden olmadığını öğrendiği bir kızı, hayranları ve efsane ‘jeanny’ şarkısı kalıyor.



müzik - falco - jeanny izlesene.com



Sözlerin anlamını burdan..Yaşam hikayesi ve fotoğraflarına da burdan ulaştım..

Son olarak klipsiz olarak dinlemenizi tavsiye ederim..Görüntüler hisleri bulandırır her zaman.

6 yorum:

üryan dedi ki...

inanılmaz..
dün gece bu şarkıyı bloga eklemeyi düşünüyordum.. blogspot izin vermedi ne yazık ki..
ve bu sabah..
Kimse bir başkasının ismini bu kadar içten acı dolu haykırmamıştır gibi geliyor.
Ve Almanca'nın kulağa bu kadar hoş gelmesi sanırım sadece bu şarkıyla mümkün :)

kesinlikle ...
üniversite yıllarımdı.. kanımın donduğu tek şarkıdır diyebilirim..

Berrin dedi ki...

:)
kafamda bir öykü var ve bir yerinde bu şarkı çalmaya başlıyor :)
bu yüzden aklıma düştü ve dünden beri dinliyorum.
bazen oluyor böyle şeyler ;)
benim kanımı dondurmuyor daha hızlı akmasına sebep oluyor, içten daha içlere..

Aylin Ünlü dedi ki...

Hikayeyi ve fotoğrafları sonra inceleyeceğim.Öncesinde kocaman bir merhaba bırakıyorum ve kocaman da bir gülümseme:)ruhumdaki bachata kokusunun etkisiyle tabii,gülümsettin beni,ne hoş karşılama bu böyle:)

Hani evimden uzaklaşıyorum sanki ara ara ve sen gelip bikaç parça süpriz bırakıp gidiyorsun:)seviliyorsun hatuncum...

Berrin dedi ki...

severim öyle şeyleri biliyorsun ..
anahtarını bana veren yaşadı :))
yemek yapıp bırakacaktım ama dolap tam takırdı :))

Adsız dedi ki...

Almanca güzel bir dildir.. Şarkı güzel gerçekten ve ilginçtir ben de dün gece bu şarkıyı dinledim..

Almancaya karşı önyargılı olmayın :)

Paris

Berrin dedi ki...

paris, ön yargıyı geçtik çoktan, kim ne derse desin kaba bir dil almanca kulağa hoş gelmiyor:)
yorum için teşekkür ederim.