30 Mart 2011 Çarşamba

Hayatınızın kitabı hangisi?

Ne zamandır şöyle lezzetli bir solukta okuyacağım hiç bitmesin isteyeceğim bir kitap okumadım..ciddi anlamda bunun eksikliğini hissediyorum. internet üzerinden araştırma yaptım en çok satan..okunan..beğenilen kitapları..başkaları için muhteşem olan kitaplar bana göre değil. mesela dikkatimi çekti 'fareler ve insanlar' kimilerinin hayatının kitabı..bana göre ise vasat. tamam içinde mesaj var ve can alıcı bir iki şey ama hepsi bu. dikkatimi çeken diğer bir husus alacakaranlık serisi tarzı kitaplar çok okunuyor seviliyor.Gençler fantastik kitaplardan daha çok hoşlanıyor.Bense hiç. Hakan Günaydın'ın Kinyas ve Kayra'sını merak ediyorum. Birde çok bahsi geçen Kürk mantolu Madonnayı.. fazla düşünmeden yazayım hayatımın kitaplarını :) -şeker portakalı -bir geyşanın anıları -uçurtma avcısı -başucumda müzik sıralamayı öylesine yaptım. hepsi bir birinden harika elden hiç bırakılmak istenmeyen kitaplar.. hayatınızın kitaplarını yazarken, şöyle bir solukta okuyacağım senaryo gibi yazılmamış edebi değeri olan yüreğimde bir yerlere dokunacak kitaplar biliyorsanız acil tavsiyelerinizi bekliyorum. bu sıralar 'çocuğunuza sınır koyma' diye faydalı bir kitapla birlikte 'uğultulu tepeler' diye dünya klasiklerinden bir şey okuyorum. ama kesmiyorlar :) aşık olacağım kitaplar istiyorum.. hayatımın kitabı henüz okumadığım kitap..gibi cevaplar kabul etmiyorum :)

22 yorum:

Topuklu Pollyanna dedi ki...

hayatının kitabı benim için yazacağın kitap olacak :))))
Başucumda müzik benimde etkilendiğim bir çırpıda bitirdiğim bir kitap...Canan Tan kitaplarını da seviyorum ben,onlar da bir çırpıda bitıyor ama aşk etkisi yaratıyor mu bilemem,İZ okumak istediğim bir kitabı şu dönemde ama ne zaman elime alırım bilemiyorum.

Aşık olacağım kitaplar...Bir kitaplara aşık olmamız eksikti hahaha,öpüyorum :)

Berrin dedi ki...

sarımtrak;
senin için yazacagım şey kitaplıktan cıktı ansiklopediye dogru gıdıyor :))

canan tan cok sürükleyıcı ama senaryo gibi..3 kıtabını okudum ama pek hoşlaşmıyorum artık onunla.

kitaptan daha iyi aşık mı olur?
istediğinde okur istediğinde bırakırsın :))
o hep seni bekler.
yargılamaz üzmez ihanet etmez yarı yolda bırakmaz :)

Pınar dedi ki...

Elif Şafak ''Aşk''tavsiye edebilirim.

hayatımın kitabı...?
birçok severek okuduğum kitap var.
Ama şu benim hayatımın kitabı dediğim bir kitap yok.

hayatının kitabı mutluluksa...

Syhn dedi ki...

sefiller - ama düzgün ceviri
nietzsche ağladığında - ben çok etkilenmiştim
yüzbaşı corelli'nin mandolini - kesinlikle ama kesinlikle filmi izlenmemeli!!!!!!

sonra elif şafağın siyah sütü beni mest etmişti
ilk aklıma gelenler.
uçurtma avcısını sevmişsen ve okumuşsan bin muhteşem güneşi de okumalısındır.

Berrin dedi ki...

pınar; elıf safak aşk'ı okudum..güzeldi :)

Berrin dedi ki...

seyhancım;
sefiller aklımda epeydir..
nietzche agladıgında'yı çok eskiden okumustum senınle aynı fıkırdeyım..
bin muhtesem güneşi'de okudum o da harika..
diğer önerilerini degerlendırecegım:)
tesekkurler..

Adsız dedi ki...

Benim kitabımı oku, " Lacivert'in Ordusu " :))) valla bence Serdar Özkan 'ın KAYIP GÜL ve HAYATIN IŞIKLARI YANINCA bir günde okuyabileceğin kitaplar. Biter bitmez yeniden okuyacağın kitaplar. Ama yine de tavsiyem " Lacivert'in Ordusu " bir numara :)))

Berrin dedi ki...

lacivert; tamam kitapları not ediyorum. bakıcam.
lacivert'in ordusu adlı kitabı görmüştüm sanırım çok satanlar listesinde :D

Adsız dedi ki...

Aşk, şehvet, ihtiras tekmili birden hepsi bir arada :)))

Unknown dedi ki...

sebahattin ali mükemmeldir kürk mantolu madonna, içimizdeki şeytan, kuyucaklı yusuf hepsi birbirinden güzel kitaplar,

hakan günday, kinyas ve kayra, piç, azil, zargana yine birbirinden güzel kitaplar...

ve adını çok fazla duymadığını düşündüğüm bir kitap trevanian - şibumi eski bir kitaptır ama bir solukta okursun :) şimdi buraya yazarsam çok uzun olacak daha detaylı liste istersen bir mailin yeterli olur sana onlarca kitap tavsiyem için :)

Berrin dedi ki...

Zağanos; trevanian'ın methini okudum bir kaç yerde..diğerleriyle birlikte değerlendirmeye alıyorum.
çok teşekkür ederim..

Unknown dedi ki...

rica ederim saygılarımla...

Adsız dedi ki...

tatlim su son zamanlarda hioc kitap okuyamadigim icin bir tavsiyede bulunamasamda ben yesimin sonunu ve senin guzel hikayelerini okumaktan cok zevk aliyorum o yuzden sen okumak yerine yazmalisin :))

Berrin dedi ki...

enk; sabah sabah bu onore edici yorumunla karşılaşmak ne hoş :)
evet yazmalıyım :)
teşekkür ederimmm..

Unknown dedi ki...

Sezgin Kaymaz/Uzunharmanlarda Davetsiz Bir Misafir, Paul Auster/ Yükseklik Korkusu, Keiji Nakazawa/ Yalınayak Gen, Halid Hüseyni/Uçurtma Avcısı, Elif Şafak/ Mahrem, Mutlu Haspolat/Mor Ölüm, Ali Ayçil/ Kovulmuşların Evi-Ceviz Sandıklar ve Para Kasaları- Sur Kenti Hikayeleri,Sevinç Çokum/ Kayıp istanbul, Murat Menteş/ Dublörün Dilemması ardından Korkma Ben Varım (muhakkak oku),Victor Hugo/ Sefiller ve Bir İdam Mahkumunun Son Günü, Alexandre Dumas/ Monte Cristo Kontu,Refik Halit Karay/ Gurbet Hikayeleri ve Yer Altında Dünya Var,Joseph O'Connor/Satıcı, Buket Uzuner/Kumral Ada Mavi Tuna,Shakespeare/Hamlet,Knut Hamsun/Açlık,Nazan Bekiroğlu/Yusuf ile Züleyha,A.D.S.Exupery/Küçük Prens,Samipaşazade Sezai/Sergüzeşt,Mehmet Rauf/Eylül, Peyami Safa/ Yalnızız, Agatha Christie/ On Küçük Zenci, Grange/Siyah Kan, Cervantes/Don Kişot...
Berrin merhaba, kimisini defalarca okuduğum, kimisi tekrar okunmak için sırada bekleyen kitaplar bunlar. Umarım işine yarar...

sevgilerimle...

Berrin dedi ki...

evvelzamanıcınde;
hepsını tek tek mercek altına alıcam :)
cok tesekkur ederım..

Gezi/yorum... dedi ki...

Aşık olunacak kitap ısmarlama bulunmaz.. oda gerçek bir aşk gibi belkide ilk görüşte vurulmalısın, tutulmalısın, gözün onda kalmalı...

Berrin dedi ki...

geziyorum; vurulmak için okumak gerek :) ön ve arka kapak yanıltıcı olabiliyor :)dış görünüşe aldanmama meselesi :)

Gezi/yorum... dedi ki...

olsun yinede elektrik alma, ilk etapta beğenmek diye bir durum var :))

Berrin dedi ki...

geziyorum; kitap kapağı tasarımı önemli tabi, arka kapaktaki tanıtıcı veya kitaptan alıntı yapılan cümleler..
ama genelde umdugunu bulamıyor ınsan :)
tuna kıremıtcının 'gıt kendını cok sevdırmeden' kıtabına ısmınden dolayı vurulmustum :) ama cıddı anlamda fos cıktı :)

Gezi/yorum... dedi ki...

Evet Berrin bu yorumuna katılıyorum.. bazen işe yaramaz kitapları çok güzel ambalajlayıp, süsleyip yutturmaya çalışıyorlar..

zelebek dedi ki...

al benden de o kadar.. bır soluktaki okunacak kitaplara sesleniyorumm.. neredesiniz çıkın karşımaaa.

füreyya, bır geysanın anıları ve ucurtma avcısı konularında hem fıkırz. baska ne olabılır dedım aaa bır sürü kıtaptan aklıma ısımler gelmedı.. pirayede son zaman okuudklarım ıcınde begendıklerımden..