13 Kasım 2009 Cuma

Kokular..

Bir masal anlatsam sevdiğim ve sevmediğim kokularla ilgili mimlemiş beni..fazla düşünmeden aklıma gelenleri yazıyorum bir çırpıda..

Yağmur, kahve, hanımeli ve sümbül, Hacı Şakir beyaz banyo sabunu ve domestos kokusu ilk aklıma gelenler..ve çoban salata :)
Etli biber dolmasının pişerken eve yayılan kokusu ise mutlu eder beni..anne kokusu gibi..
Anne deyince , annemin evindeki nevresimlerin kokusu hep huzur verir bana.
Kokular bir an’a bir kişiye taşıyabilir ansızın bizi. İsimler, yüzler kalamaz da hafızamız da kokular kalır beynimizin en ücra kıvrımlarında..
Kızımın kokusu var sonra, tanımlamam zor ama ‘hayat’ diyebilirim kısaca..
Kışında bir kokusu vardır, genizlerle birlikte yüreğini de yakan.
Koku deyince parfümler gelir ya hemen akla, ben fazla haz etmem parfüm kokusundan. Sabit bir parfümüm olmadı hiç aradığımı bulamadım, işte bu diyemediğimden..ancak son bir buçuk senedir aradığımı bulduğumu sanıyorum..lacoste’un klasiği..Birde puma’nın flowing’i var aklımı çelen. Bu ikisini kullanıyorum. Sanırım böyle devam edecek :)
Taze çilek , bitter çikolata ve tarçın kokusunu da es geçemem asla..

Sevmediğim kokulara gelince kimsenin hoşlanmadığı malum kokular dışında, çürümüş patates kokusundan nefret ederim ve çoğunlukla dinlenme tesislerinde aldığımız acı ve keskin mide bulandırıcı mazot kokusundan.Ha birde hastane, diş kliniği vs..yerlerin kokusu, hacı yağı ve tütün kolonyası kokusundan hoşlanmam..son olarak rakı kokusunu da ekleyip bitireyim..


Bende bu konuyu keyif alarak yazacağını düşündüğüm Aylin'e ve aylardır bloğunu güncellemeyen :) Funda'ya paslıyorum..

20 yorum:

. dedi ki...

son bir bakayım diye uğramıştım.
..
teşekür eden mod havasındayım.

Berrin dedi ki...

:))
rica ederim..hoş bir konuydu..fazla kafamı veremeden yazdım ama olsun..

Aylin Ünlü dedi ki...

Hemen hemen aynı kokuları seviyoruz hatuncum,bir de ben rakı kokusuna bayılırım:)içmeyi henüz öğrenemedim ama kokusu güzel,koklamadan içmek gerekiyormuş.O güzel kokuyu içime çekmeden içmenin neresi keyifli anlamadım,dedim ya öğrenemedim rakı içmeyi :))

Günaydınnn:)En kısa zamanda yazacağım bende,özlemişim mimleri.

Funda dedi ki...

Amannnn rezil oldum :)) aylardır blogunu güncelemeyen ben hahahahaha biliyordum bu mimi bana da paslayacağını dedim şimdi sırf birşeyler yazayım diye bana da gönderir berrin bunu :)) Çok teşekkür ederim en kısa zamanda yazacağım canım.
Bu arada sevdiğin kokuları bende sevyorum desem yalan olmaz hani :) sanırım burçlarımız aynı olduğundan :)
Birde dediğin gibi bazı kokların yeri bambaşka...

Berrin dedi ki...

aylin, rakı kokusu bilinçaltı bir durum bende..kokusunu düşününce bile bir tuhaf oluyorum:)
keyifle okuyacagım yazdıklarını..

funda, bekliyorum yazını biraz kıpırdanma olur bu bahaneyle sayfanda :)

. dedi ki...

canım senin trafficteki izlenimlerimden lahana suyunun gizemi nedir diye sormak geçti içimden.
kötü kokuyor lahana suyuda...

Berrin dedi ki...

bir masal anlatsam, yan taraftakı etıketlerden lahana suyu forumum baslıgını tıklarsan gorebılırsın :)
yaklasık ıkı sene once lahana suyu ıle zayıflamakla ılgılı bır yazı yazmıstım. aldı basını gıttı :) googla a lahana suyu yazınca dırek benım blog cıkıyor 3000 küsür yorum var su anda :)

. dedi ki...

:)
kesin kadınlardır yorumcular..
işe yarıyor mu..


vermem gereken kilolar var...:(

Berrin dedi ki...

evet yuzde doksanı kadınlar :)
bence ıse yarıyor duzenlı yapıldıgında.
bır tanıdıgım bıber hapı ıle epey kılo verdı. belkı denenebılır.

. dedi ki...

Aslında hepsi kandırmaca.
herşey beynimizde.
yeminliyim ben.haplar denemiyeceğime.
Formülü biliyorum aslında.uygulama
esasta.
belkide çok sıkıntı yaratmadığından şu an için.erteliyorum.

Berrin dedi ki...

bazen ınsanın beynındekılerı uygulamaya gucu yetmıyor. ıste o zaman dıger seyler devreye gırebılıyor. lahana suyunu denemenı onerırım. yada forumu okursan orada faydalı seyler paylasılıyor. gercı bende nadıren bakıyorum.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Domestos ve çoban salata kokusu,
çok ilginç geldi Berrin'cim.
Acaba yanyana duruşundan mı dersin?
Ama tek kelimeyle sen yaşamın kokusunu seviyorsun diyebilirim.
Sevgiler...

Berrin dedi ki...

sanırım yan yana duruştan kaynaklı :) yoksa ikisinin kokusunuda çok severim :)
ve teşekkür ederim..
bendende sevgiler..

Zıvanasız dedi ki...

Hiç bir koku daha güzel olamaz yarin gerdanından...demek isterdim ama bu kez de henüz bilinmedik bir koku için peşinen ödüllendirmek olurdu yar kişisini.

Peşinen ödül hep çocuk kokusunadır...Üzerine tanımam.

Gün aysın, aydın olsun efendim.

Adsız dedi ki...

Hew

. dedi ki...

GÜNAYDINNN...

Berrin dedi ki...

zıvanasız, çocuk kokusunun, evlat sevgisinin üstüne bende tanımıyorum..
şu ana kadar aydınlık hayırlı işlerle meşgul olduğum bir gün oldu. teşekkürler..

bir masal anlatsam, saat itibariyle bende iyi akşam üstleri diyeyim bari :)

. dedi ki...

hangi köye gitmiştiniz.
mod:meraklı

iyi akşamlar...:)

Aylin Ünlü dedi ki...

Günaydın...

İstanbul'da kapalı,yağmur yağacak modda bir hava var,yeni uyandım gibi,kendime gelmeye çalışıyorum.

Mod:bir garip:)

Berrin dedi ki...

bir masal anlatsam, köyün ismini vermeyim simdi..iç anadoluda bir yerde işte.

aylincim, günaydınnn. burasıda kapalı ve soğuk..
vallahi ben daha moda giremedim..ama iyiyim :)