23 Mayıs 2009 Cumartesi

'aşk'

Elif Şafak'ın okuduğum ilk romanı..


"Ya ortasındasındır AŞK’ın merkezinde; ya da dışındasındır, hasretinde.. Ella Rubinntain (40) Amerikalı bir ev kadınıdır. Tipik burjuva değerlerinin hâkim olduğu oldukça varlıklı bir ailesi, düzenli ve görünüşte “sorunsuz” bir evliliği vardır. Üç çocuğunu da büyüttükten sonra bir yayınevinde editör-asistanı olarak iş bulur; görevi A. Z. Zahara adlı tanınmamış bir yazarın tasavvuf felsefesini konu alan tarihi romanını değerlendirmektir. Ancak hayatının kritik bir döneminde eline aldığı bu kitap, hiç beklemediği bir şekilde Ella’yı derinden sarsacak, dünyevi aşkı keşfetmek adına zorlu ve tehlikeli bir yolculuğa çıkmasına neden olacaktır. Hayatlarımızın durgun gölünü dalgalandıran taş misali, yüzleşmek zorunda olduğumuz sıkıntılar, acılar… ve aşkın peşinde kat etmek zorunda olduğumuz zorlu yollar, ödediğimiz bedeller…Aşk… kitap içinde bir kitap, hayatın anlamı peşinde bir aşk macerası… Aşk…Elif Şafak’tan arayışa, gerçeğe ve keşfetmeye dair bir roman. "

Kitabın kapağına aldanıp bildiğimiz tarzda bir aşkı okuyacak gibi düşünüyor insan. Oysa içinde çok farklı bir aşk var. Ella ve Aziz Zahara'nın adı her ne ise yaşadıkları şeyden daha önemlisi, kitap içinde kitap olarak aktarılan, Mevlana Celaleddin Rumi ile Tebrizli Şems'in gönül birliği, Allah ve insan aşkları bu kitapta beni etkileyen kısmı oldu. Detayları ile anlatılmamış olsada bel kemiği Sufizm romanda..


Tebriz'li Şems'in 40 kuralı var. Dikkatimi çekip hoşuma giden iki tanesini defterime yazmıştım..


'yolun ucunun nereye varacağını düşünmek beyhude bir çabadan ibarettir. Sen sadece atacağın ilk adımı düşünmekle yükümlüsün. Gerisi zaten kendiliğinden gelir'


'Hakkın karşına çıkardığı değişimlere teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın. Düzenim bozulur, hayatımın altı üstüne gelir diye düşünme. Nereden biliyorsun hayatının altının üstünden iyi olmayacağını?'


Kitapla ilgili yorumları okurken, biri dikkatimi çekti..ve yerinde buldum.


Kitap kapağının çok dişi olduğu ve erkek okuyucuların rahatlıkla ellerinde gezdirip okuyabilecekleri bir görünüşü olmadığıydı. Ayrıca içeriklede bire bir örtüşmüyor. Ve yazarın faydalandığı kaynakların bir çoğunun yabancı eserler olmasıda ilginç geldi..


Ben sevdim, keyif aldım okurken..Hani 'keşke bitmese her gece uyumadan önce okumaya devam edebilseydim'dedirtti..

13 yorum:

Adsız dedi ki...

ben de kitabı yeni okudum.. bitmemesi için uzata uzata okumaya çalısıodum bi yandan da merakten hızlı hızlı..oldukça keyifli bence. herkes bulsa Şems'ini keşke:(

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bu kitabı aldım.Şuan kitaplığımda. Sırada bekliyor. Bende okumak için sabırsızlandım şimdi. Hemen sıradakileri bitirip okumalıyım. Sevgiler canım.

dennis dedi ki...

Evet kitap`ı beğendiğin çok belli berrin...Sanki okurken aynı havayı soluduğun hissedile biliyor yazdıklarından..Tüm okuduğun kitaplardan aynı mutluluğu, aynı keyfi,aynı heyecanı yaşamanı diliyorum..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili Berrin,
Bu kitabın konusunu sevdiysen ki sevmişsin, sanırım aynı konuyu bir de Ahmet Ümit'ten okumanı tavsiye ederim. Babı-esrar adlı kitabı da Mevlana ve Şemsi-Tebzir'i anlatıyor.
Çok keyif alacak ve elinden bitmeden bırakamayacaksın.
Ben de yakında "aşk"ı okumaya başlayacağım.
Sevgi ile kal

Unknown dedi ki...

Sevgili Berrin;
Kapak resmi pembe değil de mavi ya da başka bir renk olsaydı erkekler de önyargısız yaklaşırdı bence.Oysa herkesin okuması gereken bir kitap.Bitmesini hiç istemeyeceğiniz ama en fazla 5 günde bitireceğiniz bir kitap.İlahi aşk serüveni böyle mi güzel anlatılır? helal olsun.

Aşkın_adı_yok dedi ki...

Yaşamakda gerekir düşüncesindeyim....

Cocukla Cocuk dedi ki...

daha öncede okudum elif şafak, Aşk da ilk fırsatta okuyacaklarım arasında. hep olumlu yorumlar okudum kitap hakkında

lezzettabağı dedi ki...

Ben de şu sıralar Elif Şafak'ın Siyah Süt adlı kitabını okuyorum.O da çok güzel!En kısa zamanda Aşk'ı da okuyacağım zaten:)

Aylin Ünlü dedi ki...

Uzun zamandan beri ilk bloguna ziyaretim bu:)Özlemişimmm,kitaba tam gaz devam ediyoruz ne hoş bense zaman bulamıyorum,gerçi bu bir bahane mi tartışılır ama çok istiyorum okumayı.Öpüyorum seni kocamannn

Adsız dedi ki...

kitapimi daha yeni bitirdim :p simdi kutuphaneye gitdip bu kitapi bulmaya calisacagim :p guzel birsey heralde..

Berrin dedi ki...

yeni bir kitap okuyorum su anda ama bunun tadı hala damagımda..yorumlar ıcın ayrı ayrı tesekkur edıyorum..iyi ki varsınız :)

Adsız dedi ki...

Ben erkek olmama rağmen kitabı aldım daha doğrusu ilk önce kapağı nedense çok hoşuma gitti aldım ve iyi ki almışım gerçekten nefis bir kitap bitmesin diye azar azar okudum inanın:)

Güzel paylaşımınız için teşekkür ederim.Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

-'Baba ve Piç': Müslüman-Türk Kazancı ailesi ile Ermeni asıllı Amerikalı Çakmakçıyan'ların anlatıldığı kitapta yer alan "... bütün akrabalarını 1915'te kasap Türklerin ellerinde kaybetmiş bir sülalenin torunuyum, köklerime ihanet etmeyi öğrendim, soykırımı inkâr etmek üzere yetiştirildim...", '..Sen kalk gel Orta Asya'dan, dal dosdoğru Anadolu'nun bağrına, sonra bir bakmışsın her yerdeler. Orada yerleşik milyonlarca Ermeni'ye ne oldu peki? Asimile edildiler, eridiler, yetim bırakıldılar, sürüldüler, mal mülklerinden oldular'

NE YAZIK Kİ TÜRK İNSANI BALIK HAFIZALI BU YAZILANLARI HEPSİ UNUTULDU. BİR KAÇ MAGAZİN PROGRAMINDA BİR KAÇ ÜNLÜ KİŞİNİN ELİNDE BU KİTAP GÖRÜLDÜ DİYE HERKES BU KİTABI OKUR OLDU YA DA OKUR GİBİ YAPAR OLDU.

AAA ELİF ŞAFAK IN AŞK KİTABINI OKUDUN MU?
EVET ŞEKERİM ÇOK SÜPER..
EDEBİYATTAN BİR HABER BİRİ KALKAR KİTABEVİNE GİDER ETRAFINA BAKAR KIYAFETLERİNİ ÇANTASINI, SAATİNİ, TAKILARINI GÖSTERİR. KİTABEVİNİN CAFESİNDE YER İÇER. (ÖRN;FRANSIZ SOSUNDA İTALYAN FETTUCINI MAKARNA, Americano, Mocha, VS)SONRAAA EN ÇOK SATANLAR LİSTESİNE BAKAR NE GÖRÜR ELİF ŞAFAK NEDEN ORDADIR ÇÜNKÜ MEDYA POMPALAMIŞ VE REKLAMI FAZLASIYLA YAPILMIŞTIR O DA ÇOK SATANLARA LİSTESİNİN BAŞINA GELMİŞTİR. BİZİM İKONCAN NE YAPAR YER İÇER BAHŞİŞİNİ BIRAKIR SADECE ARKA KAPAĞINI OKUYACAĞI ELİF ŞAFAK KİTABINI ALIR VE GİDER KÜTÜPHANESİNE KOYAR YA DA ÖZETİNİ OKUR BİR YERDE KONUŞULURSA ÇOK DA KONUYA FRANSIZ KALMASIN.
BALIK HAFIZASI EN BAŞTA YAZDIKLARIMI ÇOKTAN UNUTMUŞTUR.
NEYSE, DOSTLAR ALIŞVERİŞDE GÖRSÜN.