20 Şubat 2009 Cuma

1 film 1 kitap

A MOMENT TO REMEMBER..

Hatırlanacak bir anı..diye geçsede, ben çevirisini 'hatırlanacak bir an' olarak yapıyorum. Böylesi daha doğru gibi.. her ne ise..
arkadaşım evvelzamaniçinde
nin severek izleyeceğimi düşünüp, büyük incelik göstererek bana gönderdiği filmlerden biri 'a moment to remember'..yeterince duygusal özellikle son yarım saat epey duygu yüklü. Diyebilirim ki 'ıssız adam'daki son sahnede yaşanan duygusal durum, bu filmde bende en az üç dört kez tekrarlandı. Reaksiyon olarak her zaman ki gibi mideme ağrılar girdi :) Tanışıp evlenmeleri ayrı bir hikaye ama sonradan kızda Alzheimer hastalığı olduğu ortaya çıkıyor. Hafıza yeniden eskiye sıfırlandığı için kocasını ve tüm yaşadıklarını unutmaya başlıyor. Son sahnelerden birinde eşine eski sevgilisinin ismiyle seslenip ona onu sevdiğini söylüyor. Adamda bende seni seviyorum diyor. Dışarı çıktıktan sonra kocasının ağlaması beni çok etkiledi. Bu arada Kore'cenin kaba ve anlaşılması güç bir dil olduğunu da anladım.Evvelzamaniçinde'ye tekrar teşekkür ediyor ve duygusal filmlerden hoşlananlara tavsiye ediyorum..
Filmden bir replik, su_jin esas kız oğlana söylüyor: Af etmek..zor değiLdir.Affetmek sadece, kaLbinde sade bir oda bağışLamaktır.Dedem böyLe söyLerdi..gercek bir marangoz kaLbinde bir saray yapabiLendir.ama sen yaptıgın evde yani sarayında tüm odaLarı annene ve nefretine vermişsin.Ya sen nerdesin? sense dışarıda titriyorsun..

Başka bir replik: anılar olmazsa aşkın ne anlamı kalır..
Orijinal Adı: Nae meorisokui jiwoogaeYönetmen: John H. Lee Senaryo : Yeong-ha Kim, John H. LeeTür : Dram, Romantik Yıl : 2004 Yapım: Güney KoreOyuncular: Woo-sung Jung, Ye-jin Son, Jong-hak Baek, Sun-jin Lee, Sang-gyu ParkUmutsuz bir aşkın peşine düşen ve sürekli yolları şaşıran bir kız, yine unutkanlık sonucu bir erkekle karşılaşır ve tesadüfler sonucu ona aşık olur. Biraz zorlamayla başlayıp, gerçek bir aşka dönüşen bu ilişki, zamanla gelişen umutsuz bir hastalığın kurbanı olacaktır. Ve aşkın tek besini anılar, yavaş yavaş silinir. anıların silinmesiyle korku başlar.Tesadüfler ve inatçılıkla başlayan güzel bir aşkın önce romantik ve esprili sonra ise trajik akıntısına kapılacaksınız. Müziğiyle, konusuyla, görüntüleriyle büyüleyici bir hava sunmakla kalmıyor, film, sizi kalbinizin nazik noktalarından vuruyor.İşte, konusunu aşktan ve anılardan-hafızadan alan, A moment to remember - Hatırlanacak Bir Anı, kendisi de birkaç filme konu olmakla birlikte türünün en iyi örneklerinden.


Evett, sıra kitapta..BİR GEYŞANIN ANILARI..

Yaklaşık iki haftamı aldı bitirmek. Ama hiç bitmesin istediğimiz kitaplar vardır ya, işte onlardandı. Çok çok beğendim. Emek verilmiş bir edebi eser bence. İçindeki anlatım, hislerinin o anki ruh halinin bazı özel tanımlamalarla aktarılması cezbetti beni..

Geyşalığın bir sanat olduğunu düşündürdü. Küçük yaştan itibaren alınan dans müzik ve genel görgü kurallarıyla büyüyen küçük kızlar ve o kızlardan birinin yer yer dokunaklı dünyası anlatılıyor.

Kadın ve erkek arasında ki saygılı dialoglar etkileyici.

Erkek olsaydım kesinlikle o dönemde geyşaları tanımak ve ilgilerine mazhar olmak isterdim :) Ayakkabılarının çıkarılmasından, tuvalete giderken eşlik etmelerine kadar bir pervane olma durumu söz konusu :)

Kitapta düşünüldüğü gibi anılar yok. Dokunaklı bir hayat hikayesi aslında. Şiddetle öneriyorum.

18 yorum:

kaldırımçocukları dedi ki...

şiddetle okurum ve şiddetle seyrederim =)

Unknown dedi ki...

merhaba Berrin, yazından anladığım kadarıyla filmi beğendin. Diğerlerini de izle, yorumunu merak ediyorum :-)

sevgiler...

ESRİK dedi ki...

Filmi mutlaka izleyeceğim. Her ne kadar ıssız adamda beğenmediğim tek sahne final sahnesi olsa da...

Yakllaşık 5 yıl kadar önce okumuştum kitabı. Okumanızı asla tavsiye etmem. Bence vakit kaybı.

Bu da benim fikrim. Sanırım aşka ve ilişkilere bakışımız çok farklı:))

serencam dedi ki...

Berrin geyşalar her zaman yaşantılarıyla ilgimi çekmişlerdir..Alırım inşallah ..Filmin konusuda hoşuma gitti..Malum duygusal bir yaratığım..O zaman seyretmeliyim :)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Geyşanın anıları çok güzel kitasptır.Ben yazın okumuştum.Çok beğendim. Filmide çok güzel.
Sevgiler canım.

Funda dedi ki...

Filmi çok merak ettim açıkcası. Netten izleyebilirmiyim acaba :)
Kitabı şimdilik okuyamam ama aklımda. Paylaşımın için teşekkür ederim berrincim.

Berrin dedi ki...

kaldırım cocukları :))) tesekkurler..

evvelzamanıcınde; bu aralar ızler yorumlarım :)

esrık ofke; sanırım oyle :) ıssız adamın en vurucu kısmı fınaldı aslında:)

ılham perısı, valla geysa deyıp gecmemek lazım ehehh, oku mutlaka.
duygusalız tabıı kova burcları olarak:)

muhabbet cıcegım, bende ızlıycem en kısa zamanda fılmını..tesekkur ederım..

funda; sanıırm ızlersın. ben bulup lınk atarım sana :)

Funda dedi ki...

Tamam berrincim teşekkür ederim :)

Aylin Ünlü dedi ki...

Bende bu ara kitap okumayı istiyorum daha doğrusu tekrar başlamayı istiyorum okumaya,bu kitap aklımdaydı,bakalım,teşekkürler paylaştığın için Berrin'cim...

Adsız dedi ki...

Fimi en kısa zamanda seyretmek istiyorum. Geyşanın Anılarını ise yıllar önce okumuştum ve bende kitabın bitmesini hiç istememiştim. Harika bir anlatım, harika bir sunuş. Teşekkürler....

Adsız dedi ki...

hemen not kağıdıma uzanıp istanbula gittiğimde almak istediğim kitapların isimlerine bir yenisini daha ekledim berrin..
kesinlikle almak istiyorum.
dokunakjlı hayat hikayelerini seviyorsan "UÇURTMA AVCISI" nı okumanı şiddetle tavsiye ederim(şayet okumadıysan)durup durup gözlerimi yaşartan ve incecik vurgularıyla gülümseten hayatımda bugüne dek okuduğum kitaplar içinde en güzeli...dostluk hikayesi..
işte bu yüzden beğeneceğine çok ama çok eminim...
yine çok güzel harfleri biraraya toplamışsın..geçirdiğim üç yorucu ve kalabalık günün ardından yeşil çayımı içerken bana keyif ve huzur verdin...bilesin..

Berrin dedi ki...

aylıncım senın de begenecegıne emınım :)

kıtap kurdu; ne guzel aynı hıslerı paylasmısız..

cecıl, kesınlıkle okumak ısterım bahsettıgın kıtabı.
mm yesıl cay ha :) afıyet olsun...ve tesekkur ederım..

Cocukla Cocuk dedi ki...

Kore filmlerinin çok duygusal olduğunu anlatan bir arkadaşım var, bu filmde güzel örneklerinden biri, konuyu da replikleri de sevdim.

Adsız dedi ki...

slm karmen... merhabaaaa sayısız yıldız... çizmelerim olmasada bu çölde bana bedeviden hallice davranın... kitap okuyamayan adam olmaz tabi... okurken yitirenlerdenim... sonsuzu veya her nasılsa bilinmeyeni yok gibi... kikir

bulut dedi ki...

Filmi izlemek isterim, anlatımından sevebileceğim bir film olduğunu düşündüm. Teşekkür ederim.

MAVİ UMUT dedi ki...

Tüm dünya da ve ülkemizdeki kadınların insanlığa yakışır bir hayat,eşitlik, daha huzurlu bir yaşam hakkına sahip olabilmesini diliyorum.
Kadınlar günü'nüzü kutluyorum.

Aylin Ünlü dedi ki...

Berrin,
blogumda sana pasladığım bir mim var,hadi gel ve al:)

zelebek dedi ki...

bende bu kitabı iki sene önce benim için çok değrli bir dostumdan duymustum ve de merak ediyordum...


olumlu tepkılerınden dolayı cok buyuk bır arzu duyuyorum okumak ıcın ...

hatta sen bana getırırsın dımı gelırken ..hehehe...