7 Ekim 2008 Salı

ev ödevim

Ev ödevini yapmayan çocuk, bin bir mazeret bulamaz, ya canım istemedi yapmayı der, yada bir şey söyleyemez. Misafir geldi ve elektrikler kesildi ise büyüklerin yalanıdır ödevlerini yapmamalarının mazereti olarak.

Bugün ödevlerimi yapmak istemedim, ne misafir geldi, ne elektrikler kesildi, yalnızca her şeyi bir kenara atıp, yaslayıp sırtımı sıcak ve rahat bir yere film izlemek istedim, patates cipsi ve kola eşliğinde. Sıradan olmayan bir günde sıradan birkaç isteğime cevap vermezsem olmazdı. Aslında filmde sıradandı, bir kadın, iki çocuk, ne hikmetse köpek yoktu evlerinde, ha sonradan köy yolundaki hayvanları beslemeye gittiler. Çalan telefonlar, gelen luzumsuz kişiler, dibi tutan bir yemek, aspiratörün yorucu sesi ve daha bir çok gariplik arasında sit com vari bir evde geçen olaylardı.
Aslında filmi izlemekten çok, izlermiş gibi yapıp sıcak battaniye altında abur cubur atıştırıp, o yalıtılmış anların keyfini çıkarmaktı dileğim.


Ben bunları dilerken, birilerinin başı ağrıyordu, birileri tartışıyordu, birileri aşık oluyordu, birileri evden kaçıyordu, birileri mutsuzdu, birileri ton balıklı salata yiyiyordu, birileri Mısır’a tatile gitmeyi planlıyordu, birileri alışıyordu, birileri sorgudaydı, birileri cinayet işliyordu, birileri ölmüştü, birileri deniz kenarında bir ev düşlüyordu, birileri havaifişekler altında öpüşüyordu, birileri sarılıp barışıyordu, birileri aksi ve huysuzdu, birileri evine gidiyordu..birileri..
Uyuya kalmışım, film bitmiş, başımın ağrısı geçmiş bense galiba mutluydum, birileri tüm bunları yaşarken.

9 yorum:

sufi dedi ki...

Düşünsene Allah olduğunu , ben şahsen Allah olsam yarattıklarımın her an bir faaliyet içinde farklı farklı eylemlerin içinde olmasından ve onları yakından seyretmekten yorulur arasıra senin gibi yapardım.
Ayağımı uzatır, dinlenir, sonra uykuya dalardım.Nasıl ama!Sevgilerimle.

Emre KORLU dedi ki...

AYNI ANDA BELKİDE O SANİYEDE KAÇ TANEDE BEBEK DOĞUĞUYOR DEĞİL Mİ, TÜM BU SAYDIKLARINI YAŞAMAK İÇİN BERRİNCİĞİM..

bulut dedi ki...

Altı milyar insan, altı milyar düşünce... Say say bitmez; birileri, birileri, birileri....

Aylin Ünlü dedi ki...

Seni rahatlatacak şeyler bu kadar doğal ve kolaysa ne mutlu senin çevrende olanlara Berrin.Birileri kısmı ise çok hoşuma gitti,şuan ben bunu yazarken birilerinin neler neler yapabildiğini düşünmek çok hoş ve birilerinin şuan ölüm ile tanıştığını düşünmek ise ayrı ürkütücü...

Unknown dedi ki...

bir kurgunun içindeyiz işte...

Funda dedi ki...

Bazen bende kendimi böyle derin boşluklarda buluyorum nedense...
Düşündükçe yoruluyorum, yoruldukça daha çok düşünmeye çalışıyorum...
Birileri neden olabilir mi acaba?...

servet dedi ki...

film tadında yazı olmuş,sevdim:)

Jahrein dedi ki...

insansı ihtiyaçlar :D yemişim ödevleri diyip arada yapmak lazım böyle şeyler...

Ebruli dedi ki...

Keske biz mutluyken, dunyadaki tum insanlar va canlilar da "mutlu olsa". inan bana bu en buyuk dilegim benim. Dunyadaki tum iyi insanlarin mutlu olmasi, ama sadece iyi insanlarin...